loading...
گروه ورزشی نوین جوان

ایرج مظفری : دلم برای کواچ می سوزد/ در انرژی هسته ای به خودکفایی رسیدیم اما هنوز در والیبال سرمربی ایرانی نداریم/ معروف می تواند به کادر فنی کمک کند و اسم این کار دخالت نیست/ حسین معدنی هنگام ترجمه غش کرد/ بدنبال نتیجه گیری از تیم های پایه نباشیم/ چرا باید در رسانه ها از تیم ملی انتقاد کنیم؟

 

 

لیگ جهانی 2015 که از هشتم خردادماه برای تیم ملی والیبال کشورمان آغاز شد پس از حدود یک ماه رقابت جذاب با تیم های پرقدرتی چون آمریکا، لهستان و روسیه در حالی برای ایران به پایان رسید که شاگردان کواچ علارغم دشت 18 امتیاز از 6 پیروزی، موفق به کسب جواز مرحله نهایی این مسابقات نشدند. ایرج مظفری سرمربی سابق تیم ملی نوجوانان در گفتگو با والیبال ایران به ارزیابی عملکرد تیم کشورمان در این رقابت ها پرداخت که در ادامه می خوانید:


مظفری، کاپیتان سابق تیم ملی و یکی از چهره های شاخص والیبال ایران که همیشه نظرات خود را با صراحت مطرح می کند، در ابتدا اظهار داشت: قبل از هر چیزی باید به این نکته اشاره کنم که به اعتقاد من منتقد نباید به تیم و شخص خاصی وابسته باشد و همچنین نباید با هر نتیجه ای تغییر عقیده دهد. ما باید واقعیت ها را ببنیم و به دنبال اصلاح نواقص باشیم نه اینکه با یک برد و باخت نظرمان تغییر کند. بین منتقد و کسی که به دنبال ایرادگرفتن است تفاوت وجود دارد و انتقاد کننده باید اگر ایرادی می بیند برای آن راهکار ارائه کند. علاوه بر آن نمی توان از افرادی که اصطلاحا جیره خوار هستند و مال دنیا برایشان اهمیت بیشتری دارد، انتظار نقد و نظر کارشناسی صحیحی داشت. انتقاد درست هم باید در جای خود مطرح شده و سازنده باشد. همه ی ما عاشق تیم ملی هستیم و من شخصا خودم را مدیون والیبال می دانم، پس اگر انتقادی مطرح می شود برای سازندگی است و قصد تخریب در میان نیست.

 

*برنامه ریزی کواچ درست نبود/ نیمکت فعلی تیم ملی، ضعیف ترین نیمکت تاریخ والیبال ایران است
سرمربی سابق تیم ملی نوجوانان ایران در ادامه ارزیابی عملکرد تیم ملی در لیگ جهانی را منوط به 3 فاکتور اصلی دانست و اظهار داشت:  برای ارزیابی کار ایران در لیگ جهانی  باید بحث برنامه ریزی، عملکرد کادر فنی و نقش بازیکنان را به طور جداگانه مورد بررسی قرار داد.

کواچ

وی افزود: در بحث برنامه ریزی که فدراسیون به طور کامل در اختیار آقای کواچ بود و سرمربی تیم ملی اشتباه بزرگی در این زمینه مرتکب شد. ما اردوهای تدارکاتی مناسبی برای آماده سازی نداشتیم و انتخاب کشوری مثل فنلاند که فاصله زیادی با آمریکا دارد استراتژی صحیحی نبود. اگر دقت کنیم مسافت بر عملکرد همه ی تیم ها امسال تاثیر گذارد بود و حتی تیمی مثل آمریکا پس از 6 برد خانگی بعد از سفر طولانی به ایران دو بازی را واگذار کرد، لهستان هم در آمریکا دچار مشکل شد و این اتفاق برای تیم ما هم افتاد. علاوه بر آن بازی مقابل تیم های ضعیفی مثل فنلاند که در مقابل والیبال شرق آسیا هم حرفی برای گفتن ندارند، نتوانست سودی برای ما داشته باشد و نتیجه این برنامه ریزی نادرست در بازی های ابتدایی تیم ملی کاملا مشخص بود. در واقع بازیکنان ما هر چه به بازی های خانگی نزدیک تر شدند عملکردشان بهتر شد.

 


کارشناس باسابقه والیبال کشورمان درخصوص عملکرد کادرفنی تیم ملی نیز با بیان این جمله که نیمکت فعلی، ضعیف ترین نیمکت تاریخ والیبال ایران است، تصریح کرد: در یک جمله می توانم بگویم کواچ تنهاست. اینکه عده ای از تاثیرگذاری محمدی راد در کادرفنی صحبت می کنند را به هیچ وجه قبول ندارم و معتقدم او تنها یک مترجم است و همین نقش انرژی و تمرکز بسیار زیادی را از او می گیرد. به عنوان مثال خاطرم هست در کلاس های مربیگری درجه دو بین المللی، مرحوم حسین معدنی که مسئولیت ترجمه را به عهده داشت به قدری انجام همزمان این کار به او فشار وارد کرد که لحظه ای دچار افت فشار شد و از حال رفت. بعد چطور می توان انتظار داشت محمدی راد که تجربه کار در این سطح را هم نداشته بتواند در خصوص مباحث فنی هم نقش موثری ایفا کند؟

مربیان تیم ملی والیبال

مظفری ادامه داد: امثال آقای چورا که در لیگ داخلی هم ایران طبق گفته ی رئیس سازمان لیگ به دلیل نداشتن کارت مربیگری بین المللی حق نشستن روی نیمکت را ندارد، چطور به مربیان ایرانی ترجیح داده می شوند؟ در جریان بازی و زمانی که تیم نیاز به گرفتن تایم اوت دارد این وظیفه کمک است که نکاتی را به سرمربی گوشزد کند اما چنین رویه ای در کادر فعلی ما وجود ندارد و گاهی احساس می شود کمک های کواچ روی نیمکت خواب هستند!

 

 

* کواچ تنهاست/ چرا از مربیان داخلی استفاده نمی شود؟
کاپیتان سابق ایران با بیان اینکه سرمربی در انتخاب کادر خود اختیارات کامل دارد، ادامه داد: کواچ مختار است که دستیاران مورد تایید خود را روی نیکمت بنشاند اما فدراسیون هم وظایفی دارد و باید آنها را سرمربی بخواهد. ما می توانیم هنگام عقداد قرارداد با مربیان خارجی قید کنیم که باید 2 مربی ایرانی هم در کادرفنی تیم ملی حضور داشته باشند. برای مثال چرا مربیانی چون پیمان اکبری و خصوصا بهروز عطایی که جزو مربیان بسیار فنی و قوی ما هستند، جایی در نیمکت تیم ملی ندارند و کواچ بر استفاده از دستیاران خارجی اصرار می کند؟ باور کنید من به عنوان یک مربی زمانی که کواچ را تا این اندازه تنها می بینم دلم برایش می سوزد و به خوبی درک می کنم که چه شرایط سختی دارد. اما مسئله اینجاست که چنین وضعیتی خواسته خود اوست و کواچ با حمایت کامل از دستیارانش عملکرد آنها را در رسانه ها عالی ارزیابی می کند، چیزی که واقعیت ندارد!

سلفی کادر فنی تیم ملی

 

وی افزود: ما در زمینه انرژی هسته ای موفق شده ایم و آیا چنین کشوری نمی تواند با سرمایه گذاری و برنامه ریزی درست در زمینه پرورش مربیان داخلی هم موفق شود؟ متاسفانه در کشور ما همه دنبال نتیجه گیری هستند و همین ترس از عدم نتیجه گیری باعث می شود خیلی از استعدادها از بین برود و تیم های ما در اختیار افرادی قرار بگیرد که پاسپورت دارند.

 

* مربیان ایرانی زیر پای کسی را خالی نمی کنند/ ولاسکو سیچلو را داشت اما کواچ تنهاست
وی ادامه داد: ایرج مظفری با برادرش هم تعارف ندارد. در تیم ملی باید تعارف را کنار گذاشت. اینکه کواچ دستیارانش را از بین هموطنان خود انتخاب کند یا محمدی رادی انتخاب شود که هم تیمی سابق او در ارومیه بوده، اشتباهی است که در نهایت به ضرر خود کواچ تمام می شود و در ورزش حرفه ای کسی با کسی تعارف ندارد اگر نتیجه نگیری کنار گذاشته می شوی. من فکر می کنم به کواچ اطلاعات غلط داده اند و او باید بداند مربیان ایرانی علاوه بر دانش فنی بالا، اهل زیر پا خالی کردن هم نیستند و به صلاح خود کواچ است که با اعتماد به مربیان ایرانی و استفاده از آنها نیکمت خود را تقویت کرده و توانایی های تیمش را هم بالا ببرد. شما ببنید روی نیمکت تیم ملی صربستان چه افرادی با چه سابقه ای می نشینند و آنها چگونه از تمام ظرفیت های خود استفاده کرده اند.

سرمربی تیم ملی والیبال


یکی از انتقاداتی که نسبت به عملکرد کواچ مطرح می شود، عدم آرامش و استرس بالای او در جریان بازی است، مظفری در این خصوص گفت: من کاملا به کواچ حق می دهم. خودم هم ابتدا بازیکن تاپی بودم و بعد مربی شدم، کواچ هم یکی از بهترین بازیکنان والیبال بوده و حالا مربی شده است پس کاملا به او حق می دهم و می توانم او را درک کنم. کواچ در چنین شرایطی اصطلاحا محو بازی می شود و این یک امر طبیعی است.  اتفاقا اینجا نقش کمک های او مشخص می شود. اگر مربی بزرگی مثل ولاسکو موفق بود، دستیار کار بلدی مثل سیچلو را کنار خود داشت. ما در زمان ولاسکو هم مربیان ایرانی را در جای درست بکار نگرفتیم اما حداقل خود ولاسکو از توانایی سیچلو که بسیار در امر برنامه ریزی و مدیریت خبره بود، بهره می برد. من اعتقاد دارم کواچ مربی و البته انسان بسیار بزرگی است اما دستیاران مناسبی ندارد و بازهم تاکید می کنم به باور من او در تیم ملی تنهاست و داشتن استرس در چنین شرایطی هم کاملا طبیعی می باشد.

 


مظفری ادامه داد: من از آقای داورزنی که احترام بسیار زیادی برایش قائل هستم، خواهش می کنم که نگاه جدی تری به جایگاه مربیان ایرانی داشته باشند و به جای استفاده از مربیان دارای پاسپورت حداقل به فکر پرورش مربیان ایران برای سال های آینده تیم ملی باشند. 

کادر فنی تیم ملی والیبال

 

* به جز قائمی، همه بازیکنان ایران عالی بودند/ عبادی پور خودش حقش را از والیبال گرفت/ بهترین بازی والیبال را از محمودی دیدم
پیشکسوت والیبال کشورمان در خصوص عملکرد بازیکنان نیز اظهار داشت: به اعتقاد من جز فرهاد قائمی که تحلیل رفته بود، سایر بازیکنان عالی بودند و باید از همه آنها تشکر و قدردانی کرد. در خصوص قائمی هم باید بگویم الان یکی از موثرترین شکنجه های دنیا بی خوابی است. بازیکنان سفرهای بسیار طولانی داشتند و به همین دلیل تحت فشار زیادی قرار گرفتند. دوری از خانواده، بی خوابی، تمرینات مداوم همگی باعث تحلیل رفتن می شود حالا بازیکنی مثل میرزاجانپور از قدرت بدنی بیشتری برخودار است یا عبادی پور جوانتر بودن کمکش می کند اما بازیکن خوبی مانند قائمی تحلیل می رود و نمی تواند عملکرد همیشگی خود را به نمایش بگذارد. اما من در کل معتقدم بازیکنان ما همگی خوب بودند و در حد و اندازه های جهانی ظاهر شدند.

تیم ملی والیبال


وی تصریح کرد: علاوه بر آن به جرات می توانم بگویم یکی از بهترین بازی های که تاکنون در والیبال دیده ام از شهرام محمودی بوده است. البته نباید از نقش موثر پاس های سعید معروف غافل شد اما این بازیکن با مچ قوی و اسپک های سرعتی در ارتفاع کوتاه بدون شک یکی از بهترین بازیکنان این مسابقات بود. همچنین در کنار شهرام محمودی لازم است عملکرد بسیار عالی بازیکن توانمند و بدون حاشیه ای چون عادل غلامی را هم تمجید کنیم. غلامی معمولا زیر سایه نام موسوی قرار می گیرد اما واقعا یکی از مهره های تاثیر گذار تیم ماست.

 

 

تاثیر سعید معروف بر تعویض های تیم ملی و یا تذکرهایی که وی به بازیکنان می دهد امسال های بازتاب های زیادی داشت و مورد نقد و بررسی کارشناسان و حتی توجه مردم قرار گرفت. کاپیتان سابق تیم ملی ایران در این خصوص اظهار داشت: ابتدا باید به معروف بابت عملکرد بسیار خوبش تبریک بگویم. از دید من معروف کاملا حق چنین کاری را دارد و اسم این دخالت نیست. به هرحال کاپیتان وظایفی در زمین دارد و حتی می تواند در خواست تایم اوت کند. معروف عملکرد تک تک بازیکنان ما را در زمین زیر نظر دارد و کاملا طبیعی است که نکاتی را به سرمربی و حتی خود بازیکنان گوشزد کند. البته این حرف بدین معنا نیست که همه کاپیتان ها می توانند چنین کاری را انجام دهند و این رویه همه جا باب شود. در واقع ما باید پتانسیل، جایگاه و شخصیت یک کاپیتان را هم در نظر بگیریم و خوشبختانه معروف در جایگاه خود نمونه ندارد و به خوبی از پس همه وظایف بر می آید.

میلاد عبادی پور


کارشناس والیبال ایران در خصوص عملکرد بازیکنان جوانی مثل میلاد عبادی پور نیز گفت: عده ای می گویند عبادی پور به دلیل همشهری بودن با معروف در ترکیب تیم ملی قرار گرفته اما چنین حرفی اصلا درست نیست. میلاد اگرچه هنوز تجربه کمی دارد و گاهی تحت تاثیر قرار می گیرد اما بازیکن قابلی نشان داده و ثابت کرده که خودش حقش را از والیبال گرفته نه اینکه بواسطه اهل ارومیه بودن بر تیم ملی تحمیل شده باشد. عبادی پور امسال خصوصا در بازی های آخر بسیار عملکرد خوبی داشت و این انتقادات قابل قبول و منطقی نیست.

 

 

* کواچ لیگ مارا ندیده است/ برخلاف ادعای داورزنی لیگ جهانی برای ما هدف بود/ از تیم های پایه نتیجه نخواهیم
وی در پاسخ به این سوال که آیا ما امسال بازیکن پدیده داشتیم یا خیر نیز اظهار داشت: من 2 سال است فریاد می زنم که مرندی حیف است، اما توجهی نمی شود و خوشبختانه امسال این اتفاق افتاد و جواب داد. صنوبری هم از جمله بازیکنانی بود که امسال به ترکیب اضافه شد اما چیزی که مشخص است سرمربی ایران عملکرد لیگ ما را مورد بررسی قرار نداده  و بر خلاف ادعاهایی که می شود کواچ توجهی به لیگ برتر نداشته چراکه اگر غیر از این بود بازیکنی مثل صنوبر هم ویزای آمریکا داشت و مرندی پس از 4 بازی دعوت نمی شد. متاسفانه ما دیدیم بازیکنی مانند زرینی که مصدوم بود در همه بازی ها جزو ترکیب 14 نفره قرار گرفت و روی سکو نشست اما بازیکن خوبی مانند فیاضی که در همه رده های تیم ملی بازی کرده و در پست خود جزو بهترین های ایران است، اصلا دعوت نمی شود و این فقط نشاندهنده عدم توجه سرمربی تیم ملی به لیگ ایران است.

صنوبر و مرندی


سرمربی سابق تیم ملی نوجوانان در خصوص عملکرد محمد جواد معنوی نژاد، شاگرد سابق خود در رده نوجوانان اظهار داشت: وقتی موفقیت این بازیکن را می بینم واقعا خوشحال می شوم. معنوی نژاد علاوه بر قابلیت های بالای فنی، به لحاظ اخلاقی نیز بسیار بازیکن خوبی است و مطمئن باشید اگر تیم ملی به المپیک راه یابد مهره تاثیرگذار ما خواهد بود. بازیکنی که قابلیت بازی در دو پست را دارد و به لحاظ استیل بدنی  نیز فوق العاده است. اما من لازم می دانم همینجا از آقای داورزنی درخواست نه، خواهش کنم که بار نتیجه گیری را از دوش تیم های پایه بردارد تا ما مجبور نشویم برای نتیجه گرفتن از بازیکنان صغره سنی استفاده کنیم و در عوض با برنامه ریزی خوب صدها معنوی نژاد تحویل بگیریم. در حال حاضر هیچکدام از تیم های پایه ما به طور کامل قانون سن واقعی بازیکنان را رعایت نمی کنند و خیلی از بازیکنان شناسنامه جعلی دارند. ما اگر دنبال بازیکن سازی هستیم باید بار نتیجه گیری را از دوش تیم ها برداشته و به جای قهرمانی و مدال طلا چند بازیکن 2 متری و شش دانگ تحویل بگیریم.

 

 

وی ادامه داد: برای مثال آقای داورزنی در مصاحبه ای اعلام کرده لیگ جهانی هدف ما نبوده است و جام جهانی هدف اصلی ماست اما این حرف صحت ندارد و اتفاقا ایران باتمام قوا در این رقابت ها شرکت کرد. اگر لیگ جهانی هدف ما نبوده چرا معنوی نژاد پس از درخشش در 2 مسابقه از ترکیب کنار رفت و پاسور دوم تیم ملی تغییر نکرد؟ من این حرف را قبول ندارم و معتقدم اتفاقا هدف ما موفقیت در لیگ جهانی بوده و به همین خاطر ریسک زیادی نکردیم. 

محمد جواد معنوی نژاد

 

*تعویض های غیر منطقی کواچ دلیل شکست تیم ملی برابر لهستان بود/  تیم ملی با همین روند هم به المپیک صعود می کند.
ایرج مظفری در خصوص شکست تیم ملی در بازی چهارم برابر لهستان که باعث عدم راهیابی ایران به مرحله نهایی لیگ جهانی شد نیز اظهار داشت: بزرگترین اشتباه ما در این دیدار تعویض های ریسکی و بدون برنامه بود که به هچ وجه جواب نداد. دو تعویضه کواچ در این دیدار کاملا غیر منطقی و غیر والیبالی بود. البته اصلا بحث ما عدم صعود تیم ملی و حساسیت بازی نیست، سوال اینجاست چرا تاکتیکی که تاکنون آزمون و خطا نشده، در چنین دیدار مهمی بکار گرفته می شود. استفاده همزمان از علیزاده و مرندی چه کمکی به تیم ما کرد؟ چرا در یکسال گذشته چنین تعویضی انجام نشده بود؟



وی افزود: کاربرد دو تعویضه برای زمانی است که اسپکر پشت خط زن توانایی خواباندن توپ را نداشته باشد یا در حالت دوم زمانی انجام می شود که پاسور دفاع ضعیفی داشته باشد. حال تیم ایران که بهترین و امتیازآورترین اسپکر را در اختیار دارد چرا باید دست به چنین تعویضی بزند، واقعا جای تعجب و انتقاد دارد. دو تعویضه میراثی بود که از ولاسکو به یادگار ماند و متاسفانه می بینیم بسیاری از مربیان داخلی ما هم بدون توجیه منطقی از آن استفاده می کنند.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران


وی در خصوص حضور تیم دوم ایران در رقابت های قهرمانی آسیا گفت: این تصمیم به شرطی به نفع ماست که  اینبار از 14 تا 25 بازیکن اصلی ایران که در لیگ جهانی بازی نکردند، استفاده کنیم و موقعیتی فراهم شود تا آنها هم  واقعا محک بخورند. اگر صرفا برای نتیجه در این رقابت ها شرکت کنیم سودی برای ما نخواهد داشت. ما نباید برای نتیجه گیری به اکبری فشار بیاوریم که البته متاسفانه فکر می کنم چنین اتفاقی خواهد افتاد.

 

 

* جای انتقاد ما در رسانه ها نیست/ درب های فدراسیون را به روی کارشناسان و دلسوزان باز کنید
ایرج مظفری در پایان خاطر نشان کرد: به هر حال من به عملکرد ایران در لیگ جهانی نمره قبولی می دهم و معتقدم با همین روند هم می توانیم به المپیک صعود کنیم. همینکه این روزها هر کجا می رویم صحبت از والیبال است نشاندهنده موفقیت تیم ملی است و از این جهت همه ی ما خوشحال هستیم. آقای داورزنی در کنار آقای یزدانی خرم حق زیادی به گردن والیبال ما دارند و خیلی از موفقیت های تیم ملی را مدیون ایشان هستیم. اما من از آقای داورزنی درخواست می کنم در پایان چنین تورنمنت هایی یک جلسه تحلیل و بررسی عملکرد تیم را با حضور مربیان و کارشناسان برگزار کنند تا ما بتوانیم حرفهای خود را که از سر دلسوزی و برای موفقیت تیم ملی است مطرح کنیم و نیاز نباشد انتقادات رسانه ای شود. اتاق فکر فدراسیون کجاست؟ جای این صحبت ها در سایت و روزنامه ها نیست اما متاسفانه بی توجهی به نظرات دلسوزان باعث می شود آنها نقطه نظرات خود را از این طریق مطرح کنند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سلام به شما کاربر عزیز : گروه ورزشی نوین جوان که در عرصه کالای ورزشی فعالیت می کند و از سال 1389 فعالیت حرفه ای خود را اغاز نمود و بدنبال عرضه کالای ورزشی ارجینال با کیفیت بالا به سراسر کشور عزیزمان می باشد . کلیه محصولات درج شده در سایت استاندارد بوده و حداالمکان با بهترین متدد روز دنیا بوده که موجبات خشنودی شما عزیزان باشد . ما تلاش و سعیمان در این است که رضایتمندی شما را در کمترین زمان با بهترین محصولات خودمان بدست اوریم . جهت هر گونه سئوالات فنی در انتخاب یک محصول ورزشی مناسب با همکاران ما در گروه ورزشی نوین جوان تماس حاصل فرمائید . همکاران ما بصورت شبانه روز در خدمات شما عزیزان می باشند . ساعت کاری فروشگاه : 9 صبح الی 9 شب تلفن تماس : 09116690293 - جهت تماس یا ارسال پیامک خرید خوشحالیم که باشمائیم : پس ما را تنها نذارید ! منتظر محصولات جدید نوین جوان باشید ما در انتخاب کنارتان هستیم مدیریت گروه ورزشی نوین جوان
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • متخصص ارتوپد در تهران
  • فروشگاه ژیار آنلاین
  • سئو
  • دانلود پروژه،مقاله،پایان نامه
  • بی کی کالا
  • نقشه هوایی استان گلستان
  • نقشه هوایی استان گلستان
  • شهرداری گنبد قابوس
  • گنبد سیتی
  • فرمانداری گنبد قابوس
  • تولیدی استین حلقه ای
  • هیئت والیبال البرز
  • پایگاه تحلیلی خبری کاپ
  • اسباب بازی بازی دان
  • راکد تنیس هد - تنیس شاپ
  • لوگوی والیبال
  • خط تولید میکاسا
  • باشگاه فوتبال روستورف روسیه
  • فدراسیون سوارکاری ترکمنستان
  • فدراسیون سوارکاری ترکمنستان
  • ازبکستان
  • بخارای شریف - ترکمنستان
  • فدراسیون سوارکاری ترکیه
  • نقشه خاورمیانه
  • ترکمن باشی
  • دوتار
  • تاریخ ترکمن
  • استابلم دا ترکمن
  • پینترست ترکمنستان
  • چناره ترکمنستان
  • اثار باستانی ترکمنستان
  • ساعت گویا
  • ترکیه - ترکمنستان
  • ترکمنستان آتی
  • ارابو - فریسیان هورس
  • کارادنیز آتچلیقی
  • چین
  • آلنیا استود
  • وسائل اسب
  • آت
  • خبرلر ترکمنستان
  • حیوانلی سایتی
  • مجله اسب ترکمن
  • اسب ترک
  • اسب ترکمن آخال تکه
  • زمان - دنیا - ترکمن
  • سایت آخال تکه ترکمن
  • پایگاه تحلیلی خبری والیبال ایران
  • torkmen
  • گلستان اسب - گلستان آت
  • گلستان اسب - پایگاه اطلاعات اسب ایرانیان
  • مازنداسپورت
  • پایگاه خبری و آموزشی
  • ایران اسپورت
  • سنت
  • آل اشپورت - ورزشی
  • هیات فوتبال گلستان
  • توپ 90
  • پدیده مینودشت
  • ساعت و تقویم ایران
  • آق قلا اسپورت
  • باشگاه البرز گلستان
  • جماران نیوز
  • طراحی سایت
  • اسب سیلمی تروبرد 2
  • اسب سیلمی تروبرد
  • تبادل لینک رایگان
  • بانی اسپورت
  • سایت شهرداری زاهدان
  • اسب و سوارکاری
  • تیم والیبال متین دامغان
  • باشگاه سوارکاری عقیق
  • مرکز پرورش اسب رادان
  • تایپ استروبتس
  • برنامه 90
  • اداره کل تعاون - کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
  • شرکت اسب ایران توسعه
  • اخبار گنبد قابوس
  • گوگل ارت جدید به روز شده
  • فیلا
  • پوما اسپورت
  • 09112760293
  • فدراسیون والیبال آلمان
  • فوتبال - اسبوبت
  • ایران خبر - ورزشی
  • ایلیاد گنبد
  • خرید آنلاین
  • فروشگاه اینترنتی همه چیز
  • والیبال تی وی
  • فدراسیون والیبال ترکیه
  • فدراسیون والیبال ایتالیا
  • عبدالرحمان خوجه - وکالت
  • فدراسیون والیبال روسیه
  • باشگاه والیبال کوزوباس روسیه
  • فروشگاه ورزشی سرخابی
  • شفقان اسپورت
  • اخبار استخدامی
  • طرفدار والیبال
  • اسیکس 2
  • کفش اسیکس
  • اسیکس اسپورت
  • ترجمه فارسی به انگلیسی گوگل
  • میکاسا اسپورت
  • شرکت اسیکس
  • اخبار مخفی
  • مجید اسپورت
  • اراد اسپرت
  • تولیدی پوشاک بارژوا
  • پوشاک ورزشی جام جم
  • باشگاه دینامو کیف روسیه
  • باشگاه زنیت کازان روسیه
  • هیئت والیبال استان یزد
  • هیئت والیبال یزد
  • باشگاه فرهنگی ورزشی پیشگامان کویر یزد
  • قابوس نامه
  • چراغی - هدف اسپورت
  • پارس آنلاین
  • تیتر نیوز
  • ندای یک بسیجی عاشق
  • هیئت والیبال بابلسر
  • نقشه هوایی روستایی
  • فدراسیون والیبال اسیا
  • وسائل کوهنوردی
  • دهکده ورزش - والیبال
  • طایفه گرگیج سیستان
  • هیئت والیبال اذربایجان شرقی
  • باشگاه ذوب اهن
  • پیشگام نیوز والیبال
  • کانون والیبال چالوس
  • خبرگزاری والیبال اریا
  • خبرگزاری والیبال ایرانیان
  • میکاسا
  • والیبال وود
  • والی وود
  • والیوود
  • دوست داران فرهاد قائمی
  • حوزه علمیه عرفانی قره قولاق
  • ایلیاد
  • حوزه علمیه عرفان اباد
  • وبلاگ خبری دهستان جرگرلان
  • اخبار قره بلاغ
  • ترکمن لرینگ وب دنیاسی
  • گیف بای - ورزش 5 گلستان
  • سایت ترکمن
  • مربی 3
  • جوانان ترکمن صحرا
  • یل یانی
  • آق قلا اسپورت
  • ترکمن اسپورت
  • دانلود رایگان
  • فروشگاه بزرگ ایران
  • باشگاه فرهنگی ورزشی تعاون گنبد
  • خبرگذاری مهر - ورزشی
  • جوان انلاین ورزشی
  • توپ و تور شبکه سه
  • فدراسیون کاراته
  • دفتر خدمات ارتباطی سارلی سفلی
  • عاشقان اسب
  • سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان
  • بانک صنایع و کارخانه استان گلستان
  • بانک اطلاعات شهری گنبد قابوس
  • پرتال شرکت مخابرات استان گلستان
  • گنبد خبر
  • هایپر هاوش
  • شرکت تعاونی اعتباری فرهنگیان گنبد
  • مديريت اموزش و پرورش گنبد قابوس
  • ورؤش يك
  • شمال ورزشی
  • جام جم نیوز
  • باشگاه ذوب اهن اصفهان
  • باشگاه فرهنگی صنعت نفت تهران
  • دی اسپورت
  • پایگه تحلیلی پزشکی ورزشی ایران
  • باشگاه سایپا
  • وب سایت باشگاه فولاد سپاهان اصفهان
  • وب سایت باشگاه تراکتور سازی تبریز
  • شهر ورزش
  • طراحی سایت ورزشی
  • سایت خبری فوتبال
  • فروشگاه اینترنتی ورزش و مردم
  • ورزش 11
  • جام نیوز ورزشی
  • بانل ورزش
  • ورزش پو
  • ایسنا ورزشی
  • ارسال لینک
  • گزارش لحظه به لحظه اسبدوانی
  • شبکه ورزش
  • ایفنام ورزشی
  • فروشگاه اینترنتی لباس
  • صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچ ستان
  • کانون هواداران همت گنبد
  • اخبار فوتبال شهدای سیجوال
  • فوتبال بندرترکمن
  • البرز آنلاین
  • گنبدسیتی
  • شبنم نیوز
  • لینکستان : گلستان ما
  • آخرین اخبار پایگاه خبری گلستان
  • گرگان خبر
  • علی آباد نیوز
  • آریا ورزش
  • صحرای ما
  • گنبدیها
  • اترک
  • ارومیه پایتخت والیبال آسیا
  • خبرگزاری جهان والیبال
  • والیبال نیوز ----- نوین جوان گلستان
  • فدراسیون سوارکاری جهانی 2
  • ترکمن
  • فدراسیون سوارکاری جهانی
  • ترکمن آت
  • ارتشی دات کام
  • برنامه نود
  • صاحب ورزشی
  • ورزشی نیوز
  • ملکانه ورزشی
  • توپ تور سعید معروف
  • خبرنگاری برنا
  • لینک باکس پربازدید
  • ایثار ترکمن
  • گلستان ما
  • فرودگاه امام خمینی پرواز خارجی
  • فرودگاه مهراباد
  • برنامه پروازهای فرودگاه گرگان
  • فرودگاه گرگان
  • عماد نیوز
  • خبر انلاین
  • خبرانلاین
  • تربیت بدنی ارتش
  • ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • بیت رهبری
  • جام جم انلاین
  • جام جم ورزشی
  • باشگاه فرهنگی ورزشی جواهری گنبد 2
  • ترکمن اسپورت
  • نقشه انلاین گوگل 2
  • نقشه انلاین گوگل
  • حاشیه ورزش
  • موزاندو
  • ورزش 3
  • گوگل ارت انلاین
  • میزانو
  • سایت تفریحی و سرگرمی پیشکسوت
  • ترکمن نیوز
  • سامانه عضویت فدراسیون والیبال
  • فدراسیون والیبال جهانی
  • هیئت والیبال آق قلا
  • فروشگاه اینترنتی
  • فروشگاه اینترنتی
  • انجمن فوتوالی ایران
  • فدراسیون سوارکاری ایران
  • اداره تربیت بدنی بندرترکمن
  • وزارت ورزش وجوانان ایران
  • خبرگذاری فارس
  • بیت رهبری
  • باشگاه 12 دی گنبد قابوس
  • باشگاه فرهنگی ورزشی میزان خراسان
  • باشگاه فرهنگی ورزشی گل گهرسیرجان
  • والیبال مازندران
  • هیئت والیبال تهران
  • فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران
  • پارسی نیوز ورزشی
  • توپ وتور
  • خبرگزاری بین المللی تنسیم
  • دانلود|نرم افزار|بازی|فیلم|آهنگ|آموزش
  • الکامیز
  • هادی اسپورتس
  • ترکمن
  • ارسال لینک"> فروهر
  • فروشگاه اینترنتی اهورا
  • گنبد والیبال
  • والیبال میدان آق قلا - احمد ایری
  • اخبار والیبال آخرین اخبار والیبال ایران - نوین جوان
  • خبرگزاری والیبال نیوز
  • ارسال لینک
  • جام جهانی فوتبال برزیل
  • فدراسیون فوتبال جهانی
  • جام جهانی 2014
  • aria hack team
  • اداره کل ورزش و جوانان گلستان
  • گوگل
  • بیتوته
  • اسپی دژآق قلا
  • نگین خودرو آفتاب
  • سلام گنبد قابوس
  • فیزیک
  • خانه ورزش - قطره
  • نقشه انلاین ماهواره ای
  • والیبال مدرن
  • باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه
  • باشگاه فرهنگی ورزشی الومنیوم المهدی
  • افزايش بازديد سايت (http://www.rank.bajeagahi.ir)
  • کله ونگ | دانلود موسیقی اصیل مازندرانی
  • باشگاه فرهنگی ورزشی میزان خراسان
  • پایگاه اطلاع رسانی سپاه نینوا استان گلستان
  • انجمن والیبال ایران
  • باشگاه فرهنگی ورزشی فولادعظیمی گنبد
  • گلستان اسب
  • خبرگزاری بسیج
  • گنبداسپورت
  • ایران والیبال 78
  • مرجع خبری والیبال
  • باشگاه فرهنگی ورزشی باریچ اسانس کاشان
  • باشگاه فرهنگی ورزشی کاله امل
  • باشگاه فرهنگی ورزشی پیکان تهران
  • باشگاه فرهنگی ورزشی جواهری گنبد
  • اسپرت برند
  • باشگاه فرهنگی ورزشی متین ورامین
  • خبرگزاری ورزش والیبال
  • فدراسیون جهانی والیبال
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • نظرسنجی
    کدام یک از محصولات گروه ورزشی نوین جوان را دوست دارید !
    سال 1397 را برای ورزش ایران چگونه می بینید
    آمار سایت
  • کل مطالب : 15025
  • کل نظرات : 59
  • افراد آنلاین : 190
  • تعداد اعضا : 95
  • آی پی امروز : 423
  • آی پی دیروز : 462
  • بازدید امروز : 2,206
  • باردید دیروز : 3,606
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 13
  • بازدید هفته : 5,812
  • بازدید ماه : 16,687
  • بازدید سال : 237,346
  • بازدید کلی : 4,107,702
  • کدهای اختصاصی

    دانلود آهنگهای جدید