loading...
گروه ورزشی نوین جوان

هر ورزشی نیاز های میکانیکی خود را دارد.تمرین و پرورش صحیح در یک ورزش لزوما روش صحیح برای ورزش دیگری نیست و علت این امر تفاوت ها فیزیکی می باشد. 


 



نیازهای بیومکانیکی 


هر ورزشی نیاز های میکانیکی خود را دارد.تمرین و پرورش صحیح در یک ورزش لزوما روش صحیح برای ورزش دیگری نیست و علت این امر تفاوت ها فیزیکی می باشد. 


هنگامی که یک والیبالیست پرش می کند و توپ را بصورت آبشار از روی تور رد می کند، مجموعه ای گونانگون از حرکات فیزیکی کهدر خلال آن قدرتی در کثری از ثانیه مورد استفاده قرار گرفته با هم ترکیب می شوند. 


بازیکن باید جای پای خود را مشخص کند (در واقع پا را بکارد)،بدن را تحت کنترل خود در آورد؛به آرنج ها،زانوها و ران ها حالت ارتجاعی بدهد؛و سپس همه را به نوبت قبل از واکنش نشان دادن به توپِ در حال پرواز از طریق کشیدن ماهیچه های سه سر و ساعد بکشد و ناگهان و با قدرت تمام این انرژی را به توپ منتقل نماید. 
پشت سر هم آمدن و تسلسل حرکت ها را می توان به دو جنبۀ اساسی والیبال ساده کرد: پرش و تاب. 

این تصویر تغییر اندازه داده شده است. برای مشاهده با سایز اصلی روی این نوار کلیک کنید
 


پرش 


عضلات مهم به کار رفته در پرش،عضلات کفل،رباط های دو طرف حفره رکبی،ماهیچه های چهار سر و ماهیچه های ساقه پا هستند.این عضلات به مفصال اندام انتهایی تحتانی متصل بوده و باهم دیگر کار می کنند تا قدرت لازم برای پریدن از زمین را ایجاد کنند. 

با کمک عضلات،این مفصل ها بصورت متحد باهم کار می کنند تا آنچه را امتداد یا کشش سه گانه نامیده می شود انجام دهند ،یعنی ،باز و بسته کردن زانو ها ،آرنج ها و قسمت بالای ران. این کار ورزشکار را در موقعیتی آماده قرار می دهد که می تواند از این وضعیت حداکثر قدرت را ایجاد کند . از آنجا که ورزشکار بصورت ناگهانی هر سه مفصل را می کشد تا بدن را از زمین بلند کند. 


با فهمیدن اینکه کدام عضلات و مفاصل در هنگام پرش به کار می روند، می توانیم مشخص کنیم که کدام تمرینات برای تمرین کردن بهتر ازهمه برای ما مفید واقع شود.پرش به فعالیت از نوع زنجیرۀ بسته معروف است . و این به معنای تمرینی است که در آن قسمتِ ورزش کنندۀ بدن به یک سطح ثابت (کف) می چسبد و به تمام پاها نیاز دارد تا مقاومت نماید. 


این تصویر تغییر اندازه داده شده است. برای مشاهده با سایز اصلی روی این نوار کلیک کنید
این تصویر تغییر اندازه داده شده است. برای مشاهده با سایز اصلی روی این نوار کلیک کنید
این تصویر تغییر اندازه داده شده است. برای مشاهده با سایز اصلی روی این نوار کلیک کنید
 
آمادگی بدنی نقش بسزایی در فعالیت حرفه ای بازیکنان والیبال دارد 



در این حالت،مقاومت عبارت است از مبارزه والیبالیست با جاذبه برای بلند شدن از سطح زمین.نقطه مقابل تمرینات زنجیره بسته،تمرینی است که در آن انتهای بدن در حال تمرین سطحی ثابت را لمس نمی کند. شیرجه رفت زیر توپ نمونه ای از یک فعالیت زنجیره بسته است و این تمرین در نرمش های نیروی پا به کار می رود.جمع کردن و کشیدن پا ها نمونه هایی از فعالیت های زنجیره بسته هستند. 


گرچه ترکیب فعلایت های کشش سه گانه و زنجیره بسته در ورزش های دیگر نیز وجود دارد ولی اغلب در خلال تمرینات بیرون از زمین ناده گرفته می شود.اگر بخش اعظم تمرینات پای شما از تمرینات زنجیره بسته باشد که شامل کشش سه گانه هم زمان نیستند وقت ارزشی را هنگام تمرین خود تلف کرده اید !! 

این تصویر تغییر اندازه داده شده است. برای مشاهده با سایز اصلی روی این نوار کلیک کنید
 


تاب 


وا داشتنِ والیبالیست ها به تاب خوردن سریعتر به معنای مقدار زیادی از تکنیک ها و مسائل اساسی اولیه است. عموما،والیبالیستی که تاب سریعتری در برخورد دارد توپ را محکم تر خواهد زد.نیروی قسمت فوقانی بدن ،ثبات فرو رفتگی شانه و نیروی قسمتی از بدن که در حال کار است به والیبالیست اجازه خواهند داد تا با سرعت و قدرت بیشتری تاب بخورد.مانند بلند شدن از زمین ، در اینجا هم کلیدِ اصلیِ کشیدن بدن است. 


والیبالیستی که شانه و آرنج را با حداکثر سرعت و قدرت می کشد توپ را محکم تر و سریعتر خواهد زد.کشش آرنج نیمی از خروجی قدرت است و بعد از آن گردش شانه و گردش هیکل قرار دارند. با این اطلاعات، اکنون می توانیم تمرینات خاصی برای بیشتر کردن بهرۀ نیرو در هر کدام از این زمینه ها اختصاص بدهیم. 

این تصویر تغییر اندازه داده شده است. برای مشاهده با سایز اصلی روی این نوار کلیک کنید
 

کشیدن کامل آرنج یکی از کلید ها اصلی برای محکمتر و سریعتر کوبیدن توپ می باشد 



صفات مهم 


برای رسیدن به فرمی که خاص والیبال می باشد، هر ورزشکار خود تعلیم دیده باید صفاتی را بتدریج در خود بوجود آورد که شامل ارتجاع پذیری،نیرو،قدرت و چالاکی می باشند،نیازهای مربوط به به ارتجاع پذیری والیبالیست ها با مستلزمات ارتجاع پذیری فوتبالیست ها یا حتی شناگران فرق اساسی دارد. 


ابعاد مربوط به نیروی آن ها با ابعاد نیروی فوتبالیست ها ،بازیکنان بیس بال و دوندگان دوی مسافت تفاوت دارد.نوع چالاکی ای که باید بتدریج در خود رشد بدهند با نوع چالاکی معمول در ورزش های دیگر متفاوت می باشد. 


مانند بسکتبالیست ها،والیبالیست ها هم باید بتواندد با چالاکی و قدرت پجهند، و نیر باید بتوانند یک توپ 255 گرمی را با نیرویی برق آسا بکوبند آنهم در حالی که میان هوا و زمین معلق شده اند.آن ها باید به طرف تور بپرند و آبشاری را که با سرعت در حال حرکت می باشد دفاع کنند. باید بعد از پریدن در عض چند ثانیه حالت بدن خود را تغییر داده و به طرف کف زمین خیز بردارند. باید بتواندد بلا فاصله و پشت سرهم در خلال یک مسابقه 2 ساعت بصورتی که مختص والیبال است عکس العمل و واکنش نشان دهند. 


از آنجا که نیاز های مربوط به تناسب بدنی والیبالیست ها با همین نیاز ها در دیگر ورزشکاران تفاوت دارد. والیبالیست ها باید بصورتی متفاوت از دیگر ورزشکاران تعلیم ببیند.والیبال پازل تعلیماتی مخصوص به خود را دارد که این متغیر ها در آن در کنار هم قرار می گیرند. در زیر مروری کلی از کلید های اصلی رسیدن به فرم مخصوص والیبال را مطالعه خواهید کرد : 


این تصویر تغییر اندازه داده شده است. برای مشاهده با سایز اصلی روی این نوار کلیک کنید
 


انعطاف پذیری 


این نکته مورد پذیرش همه می باشد که ورزشکارانی که انعطاف پذیری بیشتری دارند کمتر احتمال داد مجروح شوند و صدمه ببینند.علاوه بر این،ورزشکاری که قابلیت انعطاف بیشتری دارد معمولا از چالاکی،نیرو و قدرت بیشتری برخوردار است. 


رشد دادن محدوده ای کامل از حرکت ها در یک مفصل خاص و عضلات پیرامونش به خصوص برای والیبالیست ها یک مسئله ضروری می باشد،زیر آن ها باید قادر باشند درحالی عمل کنند که انگار در خلال یک بازی هستند و خود را در وضعیتی سخت و دشوار می یابند.هرچقدر والیبالیست ها محدودۀ حرکت بیشتری داشته باشند،بدن های آن ها زودتر می تواند به بعضی از حالت های سخت و غیر عادی ای که والیبال مستلزم آن است دست پیدا کند. 

 


توان 


توان حداکثر نیروی است که می توان آن را توسط یک ماهیچه یا گروهی از ماهیچه ها بکار گرفت تا عمل خاصی را انجام بدهند. یک توپ والیبال 255 گرمی که با ضربۀ تابی قدرتمند حرکت کرده و ممکن است به سرعت 150 کیلومتر در ساعت برسد. 


دفاع های خوب این نیرو را دارند تا توپ را در منطقه تور دفاع کنند بدون آن که بگذارند بازوها یا دستهایشان به عقب برگردد.والیبالیست هایی که نیروی بیشتری درند آنهایی هستند که توپ هایی که با حرکت نیزه ای حرکت می کنند را در تور می گیرند و با نیروی خود توپ را از میان دست های بازیکنانِ مقابل رد می کنند و نمی گذارند توپ به زور از میان دست های خودشان رد شود. 


توان پا نیز به همین اندازه مهم است . به خاطر توان تاپ می باشد که بازیکنان والیبال می توانند تغییراتی در کثری از ثانیه در جهت لازم انجام دهند.همراه با توان پایی مناسب پتانسیل عظیم تری برای قدرت در همه جهات بوجود می آید. 



قدرت 


قدرت در اینجا مقدار زمان و مقدار نیرویی است که والیبالیست از آن استفاده می کند تا عمل خاصی را در خلال کثری از ثانیه انجام دهد. یک والیبالیست قدرتمند سرعت بیشتری در پرتاب دادن یا پرت کردن ناگهانی بازو دارد و بنابراین توپ را محکم تر از والیبالیست ها دیگر می کوبد. قدرت همچین به توانایی پرش کردن از زمین با سرعتی بیشتر و بالاتر رفتن از والیبالیست های دیگر نیز مربوط می شود. والیبالیست ها باید از کف زمین ناگهان حالتی انفجاری به خود بگیرند و حداقل زمانِ ممکن را روی زمین صرف کرده و به حدا اکثر ارتفاع در پرش برسند. 


این تصویر تغییر اندازه داده شده است. برای مشاهده با سایز اصلی روی این نوار کلیک کنید
 
ضربه زدن محکم ! 



چالاکی و چابکی 

والیبالیست ها باید بتواند در زمان بسیار کم تغییر جهت بدهند آن هم در حالیکه کنترل و تعادل خود را حفظ کرده اند و نیز باید بتواند فوراً به اسپکی که می آید عکس العمل نشان دهند. 


والیبالیست ها باید فوراً در جایی قرار بگیرند ک بتوانند اسپک را دفاع کنند. آن ها باید قادر باشند تا در میان هوا تغییر جهت بدهند تا خود را با شکل پرواز توپ سازگار و تنظیم کنند علاوه بر این بعضی از حرکت ها مخصوص بعضی از بازیکن های خاص می باشد. برای مثال ،مدافع های وسط باید بتوانند تا حد 300 بار در خلال بازی ( در یک مسابقه ) به بالا بپرند و از زمین مانند فواره بلند شوند تا در مقابل توپ زن های حریف مقابله کرده و سپس در وضعیت خود تغییری بوجود آورده و به حمله به نفع تیم خود کمک کنند. 

 


رشد دادن تدریجی عوامل مربوط به عملکرد بهتر در خود، مانندِ انعطاف پذیری،توان،قدرت و چالاکی،مهترین مسئله در یک برنامه تعلیماتی خوب برای والیبالیست ها می باشد. همانطور که در در تاپیک های آینده این مسئله روش خواهد شد،این که ورزشکار در تمام طول سال خود را وقف دستور العمل های تمرین نماید- که شامل پیروی از یک برنامه صحیح غذایی نیز می باشد- عامل تعیین کننده نهایی است.ما سعی خواهیم کرد اطلاعاتی دقیق و مفید در اختیار شما خواننده این مطلب خواهیم گذاشت ، اما ورزشکار خودش باید آنها را در طول زندگی خویش بکار ببرد. 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سلام به شما کاربر عزیز : گروه ورزشی نوین جوان که در عرصه کالای ورزشی فعالیت می کند و از سال 1389 فعالیت حرفه ای خود را اغاز نمود و بدنبال عرضه کالای ورزشی ارجینال با کیفیت بالا به سراسر کشور عزیزمان می باشد . کلیه محصولات درج شده در سایت استاندارد بوده و حداالمکان با بهترین متدد روز دنیا بوده که موجبات خشنودی شما عزیزان باشد . ما تلاش و سعیمان در این است که رضایتمندی شما را در کمترین زمان با بهترین محصولات خودمان بدست اوریم . جهت هر گونه سئوالات فنی در انتخاب یک محصول ورزشی مناسب با همکاران ما در گروه ورزشی نوین جوان تماس حاصل فرمائید . همکاران ما بصورت شبانه روز در خدمات شما عزیزان می باشند . ساعت کاری فروشگاه : 9 صبح الی 9 شب تلفن تماس : 09116690293 - جهت تماس یا ارسال پیامک خرید خوشحالیم که باشمائیم : پس ما را تنها نذارید ! منتظر محصولات جدید نوین جوان باشید ما در انتخاب کنارتان هستیم مدیریت گروه ورزشی نوین جوان
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • متخصص ارتوپد در تهران
  • فروشگاه ژیار آنلاین
  • سئو
  • دانلود پروژه،مقاله،پایان نامه
  • بی کی کالا
  • نقشه هوایی استان گلستان
  • نقشه هوایی استان گلستان
  • شهرداری گنبد قابوس
  • گنبد سیتی
  • فرمانداری گنبد قابوس
  • تولیدی استین حلقه ای
  • هیئت والیبال البرز
  • پایگاه تحلیلی خبری کاپ
  • اسباب بازی بازی دان
  • راکد تنیس هد - تنیس شاپ
  • لوگوی والیبال
  • خط تولید میکاسا
  • باشگاه فوتبال روستورف روسیه
  • فدراسیون سوارکاری ترکمنستان
  • فدراسیون سوارکاری ترکمنستان
  • ازبکستان
  • بخارای شریف - ترکمنستان
  • فدراسیون سوارکاری ترکیه
  • نقشه خاورمیانه
  • ترکمن باشی
  • دوتار
  • تاریخ ترکمن
  • استابلم دا ترکمن
  • پینترست ترکمنستان
  • چناره ترکمنستان
  • اثار باستانی ترکمنستان
  • ساعت گویا
  • ترکیه - ترکمنستان
  • ترکمنستان آتی
  • ارابو - فریسیان هورس
  • کارادنیز آتچلیقی
  • چین
  • آلنیا استود
  • وسائل اسب
  • آت
  • خبرلر ترکمنستان
  • حیوانلی سایتی
  • مجله اسب ترکمن
  • اسب ترک
  • اسب ترکمن آخال تکه
  • زمان - دنیا - ترکمن
  • سایت آخال تکه ترکمن
  • پایگاه تحلیلی خبری والیبال ایران
  • torkmen
  • گلستان اسب - گلستان آت
  • گلستان اسب - پایگاه اطلاعات اسب ایرانیان
  • مازنداسپورت
  • پایگاه خبری و آموزشی
  • ایران اسپورت
  • سنت
  • آل اشپورت - ورزشی
  • هیات فوتبال گلستان
  • توپ 90
  • پدیده مینودشت
  • ساعت و تقویم ایران
  • آق قلا اسپورت
  • باشگاه البرز گلستان
  • جماران نیوز
  • طراحی سایت
  • اسب سیلمی تروبرد 2
  • اسب سیلمی تروبرد
  • تبادل لینک رایگان
  • بانی اسپورت
  • سایت شهرداری زاهدان
  • اسب و سوارکاری
  • تیم والیبال متین دامغان
  • باشگاه سوارکاری عقیق
  • مرکز پرورش اسب رادان
  • تایپ استروبتس
  • برنامه 90
  • اداره کل تعاون - کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
  • شرکت اسب ایران توسعه
  • اخبار گنبد قابوس
  • گوگل ارت جدید به روز شده
  • فیلا
  • پوما اسپورت
  • 09112760293
  • فدراسیون والیبال آلمان
  • فوتبال - اسبوبت
  • ایران خبر - ورزشی
  • ایلیاد گنبد
  • خرید آنلاین
  • فروشگاه اینترنتی همه چیز
  • والیبال تی وی
  • فدراسیون والیبال ترکیه
  • فدراسیون والیبال ایتالیا
  • عبدالرحمان خوجه - وکالت
  • فدراسیون والیبال روسیه
  • باشگاه والیبال کوزوباس روسیه
  • فروشگاه ورزشی سرخابی
  • شفقان اسپورت
  • اخبار استخدامی
  • طرفدار والیبال
  • اسیکس 2
  • کفش اسیکس
  • اسیکس اسپورت
  • ترجمه فارسی به انگلیسی گوگل
  • میکاسا اسپورت
  • شرکت اسیکس
  • اخبار مخفی
  • مجید اسپورت
  • اراد اسپرت
  • تولیدی پوشاک بارژوا
  • پوشاک ورزشی جام جم
  • باشگاه دینامو کیف روسیه
  • باشگاه زنیت کازان روسیه
  • هیئت والیبال استان یزد
  • هیئت والیبال یزد
  • باشگاه فرهنگی ورزشی پیشگامان کویر یزد
  • قابوس نامه
  • چراغی - هدف اسپورت
  • پارس آنلاین
  • تیتر نیوز
  • ندای یک بسیجی عاشق
  • هیئت والیبال بابلسر
  • نقشه هوایی روستایی
  • فدراسیون والیبال اسیا
  • وسائل کوهنوردی
  • دهکده ورزش - والیبال
  • طایفه گرگیج سیستان
  • هیئت والیبال اذربایجان شرقی
  • باشگاه ذوب اهن
  • پیشگام نیوز والیبال
  • کانون والیبال چالوس
  • خبرگزاری والیبال اریا
  • خبرگزاری والیبال ایرانیان
  • میکاسا
  • والیبال وود
  • والی وود
  • والیوود
  • دوست داران فرهاد قائمی
  • حوزه علمیه عرفانی قره قولاق
  • ایلیاد
  • حوزه علمیه عرفان اباد
  • وبلاگ خبری دهستان جرگرلان
  • اخبار قره بلاغ
  • ترکمن لرینگ وب دنیاسی
  • گیف بای - ورزش 5 گلستان
  • سایت ترکمن
  • مربی 3
  • جوانان ترکمن صحرا
  • یل یانی
  • آق قلا اسپورت
  • ترکمن اسپورت
  • دانلود رایگان
  • فروشگاه بزرگ ایران
  • باشگاه فرهنگی ورزشی تعاون گنبد
  • خبرگذاری مهر - ورزشی
  • جوان انلاین ورزشی
  • توپ و تور شبکه سه
  • فدراسیون کاراته
  • دفتر خدمات ارتباطی سارلی سفلی
  • عاشقان اسب
  • سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان
  • بانک صنایع و کارخانه استان گلستان
  • بانک اطلاعات شهری گنبد قابوس
  • پرتال شرکت مخابرات استان گلستان
  • گنبد خبر
  • هایپر هاوش
  • شرکت تعاونی اعتباری فرهنگیان گنبد
  • مديريت اموزش و پرورش گنبد قابوس
  • ورؤش يك
  • شمال ورزشی
  • جام جم نیوز
  • باشگاه ذوب اهن اصفهان
  • باشگاه فرهنگی صنعت نفت تهران
  • دی اسپورت
  • پایگه تحلیلی پزشکی ورزشی ایران
  • باشگاه سایپا
  • وب سایت باشگاه فولاد سپاهان اصفهان
  • وب سایت باشگاه تراکتور سازی تبریز
  • شهر ورزش
  • طراحی سایت ورزشی
  • سایت خبری فوتبال
  • فروشگاه اینترنتی ورزش و مردم
  • ورزش 11
  • جام نیوز ورزشی
  • بانل ورزش
  • ورزش پو
  • ایسنا ورزشی
  • ارسال لینک
  • گزارش لحظه به لحظه اسبدوانی
  • شبکه ورزش
  • ایفنام ورزشی
  • فروشگاه اینترنتی لباس
  • صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچ ستان
  • کانون هواداران همت گنبد
  • اخبار فوتبال شهدای سیجوال
  • فوتبال بندرترکمن
  • البرز آنلاین
  • گنبدسیتی
  • شبنم نیوز
  • لینکستان : گلستان ما
  • آخرین اخبار پایگاه خبری گلستان
  • گرگان خبر
  • علی آباد نیوز
  • آریا ورزش
  • صحرای ما
  • گنبدیها
  • اترک
  • ارومیه پایتخت والیبال آسیا
  • خبرگزاری جهان والیبال
  • والیبال نیوز ----- نوین جوان گلستان
  • فدراسیون سوارکاری جهانی 2
  • ترکمن
  • فدراسیون سوارکاری جهانی
  • ترکمن آت
  • ارتشی دات کام
  • برنامه نود
  • صاحب ورزشی
  • ورزشی نیوز
  • ملکانه ورزشی
  • توپ تور سعید معروف
  • خبرنگاری برنا
  • لینک باکس پربازدید
  • ایثار ترکمن
  • گلستان ما
  • فرودگاه امام خمینی پرواز خارجی
  • فرودگاه مهراباد
  • برنامه پروازهای فرودگاه گرگان
  • فرودگاه گرگان
  • عماد نیوز
  • خبر انلاین
  • خبرانلاین
  • تربیت بدنی ارتش
  • ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • بیت رهبری
  • جام جم انلاین
  • جام جم ورزشی
  • باشگاه فرهنگی ورزشی جواهری گنبد 2
  • ترکمن اسپورت
  • نقشه انلاین گوگل 2
  • نقشه انلاین گوگل
  • حاشیه ورزش
  • موزاندو
  • ورزش 3
  • گوگل ارت انلاین
  • میزانو
  • سایت تفریحی و سرگرمی پیشکسوت
  • ترکمن نیوز
  • سامانه عضویت فدراسیون والیبال
  • فدراسیون والیبال جهانی
  • هیئت والیبال آق قلا
  • فروشگاه اینترنتی
  • فروشگاه اینترنتی
  • انجمن فوتوالی ایران
  • فدراسیون سوارکاری ایران
  • اداره تربیت بدنی بندرترکمن
  • وزارت ورزش وجوانان ایران
  • خبرگذاری فارس
  • بیت رهبری
  • باشگاه 12 دی گنبد قابوس
  • باشگاه فرهنگی ورزشی میزان خراسان
  • باشگاه فرهنگی ورزشی گل گهرسیرجان
  • والیبال مازندران
  • هیئت والیبال تهران
  • فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران
  • پارسی نیوز ورزشی
  • توپ وتور
  • خبرگزاری بین المللی تنسیم
  • دانلود|نرم افزار|بازی|فیلم|آهنگ|آموزش
  • الکامیز
  • هادی اسپورتس
  • ترکمن
  • ارسال لینک"> فروهر
  • فروشگاه اینترنتی اهورا
  • گنبد والیبال
  • والیبال میدان آق قلا - احمد ایری
  • اخبار والیبال آخرین اخبار والیبال ایران - نوین جوان
  • خبرگزاری والیبال نیوز
  • ارسال لینک
  • جام جهانی فوتبال برزیل
  • فدراسیون فوتبال جهانی
  • جام جهانی 2014
  • aria hack team
  • اداره کل ورزش و جوانان گلستان
  • گوگل
  • بیتوته
  • اسپی دژآق قلا
  • نگین خودرو آفتاب
  • سلام گنبد قابوس
  • فیزیک
  • خانه ورزش - قطره
  • نقشه انلاین ماهواره ای
  • والیبال مدرن
  • باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه
  • باشگاه فرهنگی ورزشی الومنیوم المهدی
  • افزايش بازديد سايت (http://www.rank.bajeagahi.ir)
  • کله ونگ | دانلود موسیقی اصیل مازندرانی
  • باشگاه فرهنگی ورزشی میزان خراسان
  • پایگاه اطلاع رسانی سپاه نینوا استان گلستان
  • انجمن والیبال ایران
  • باشگاه فرهنگی ورزشی فولادعظیمی گنبد
  • گلستان اسب
  • خبرگزاری بسیج
  • گنبداسپورت
  • ایران والیبال 78
  • مرجع خبری والیبال
  • باشگاه فرهنگی ورزشی باریچ اسانس کاشان
  • باشگاه فرهنگی ورزشی کاله امل
  • باشگاه فرهنگی ورزشی پیکان تهران
  • باشگاه فرهنگی ورزشی جواهری گنبد
  • اسپرت برند
  • باشگاه فرهنگی ورزشی متین ورامین
  • خبرگزاری ورزش والیبال
  • فدراسیون جهانی والیبال
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • نظرسنجی
    کدام یک از محصولات گروه ورزشی نوین جوان را دوست دارید !
    سال 1397 را برای ورزش ایران چگونه می بینید
    آمار سایت
  • کل مطالب : 15025
  • کل نظرات : 59
  • افراد آنلاین : 61
  • تعداد اعضا : 95
  • آی پی امروز : 646
  • آی پی دیروز : 304
  • بازدید امروز : 3,843
  • باردید دیروز : 844
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 20
  • بازدید هفته : 7,390
  • بازدید ماه : 7,390
  • بازدید سال : 228,049
  • بازدید کلی : 4,098,405
  • کدهای اختصاصی

    دانلود آهنگهای جدید